ADSL Bağlantısı İçin Yapılması Gerekenler:
Bağlı bulunduğunuz Telekom Müdürlüğü’ne ADSL müracaatınızı yapıp ADSL
Müşterisi oldunuz. Türk Telekom size kullanıcı adı ve şifre verecek bu
bilgileri mutlaka saklayınız. Ancak internete bağlanmak için neler
yapmanız gerekiyor.
1-Öncelikli olarak bir ADSL modem temin etmelisiniz. Modem temin
ederken Telekomünikasyon Kurumu onaylı olmasına, garanti süresine,
teknik destek verip vermediğine, kolay kurulum programı olup olmadığı
gibi hususlara dikkat ediniz. Modem temin ettiğiniz bayiden modem
kurulumu için neler yapmanız gerektiği konusunda da mutlaka bilgi
alınız.
2-Modemi satın alıp eve geldiniz. Şekil–1 de gösterildiği gibi modem bağlantınızı yapınız.
Şekil–1: ADSL Modem Bağlantısı.
3-Windows XP işletim sistemi kullanıyor iseniz; Bilgisayarınızın “Yerel Ağ Bağlantısı Durumu”
à“İnternet Erişim kuralları (TCP IP)” sekmesinden “Özellikler”e girerek
“Otomatik Olarak IP Adresi Al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak
al” butonlarını seçili duruma getiriniz. (Bazı modemlerde özel ayar
gerekebilir. Bu konuda modem aldığınız bayiden bilgi alınız.) (Şekil–2)
4-Windows 95/98/2000 kullanıcıları ise; Başlat (Start) - Ayarlar
(Settings) - Denetim Masası’nı (Control Panel) tıklayın, Denetim
masasında Ağ (Network) ikonuna çift tıklayın, TCP/IP için “Özellikler”e
(Properties) tıklayın, IP Adresi (IP Address) kısmında IP adresini
otomatik al seçeneğini seçin. Tamam’a basın. Tekrar Tamam’a basın.
5-Modeminizi açınız ve 30 saniye kadar bekleyiniz.
6-Her modem için verilen
Kolay Kurulum Programı nı çalıştırarak kurulumu (kullanıcı adı, şifre, bağlantı tipi, vb bilgileri girerek) yapınız.
7-Modem kurulum programı yok ise bilgisayarınızdaki internet tarayıcı
(Internet Explorer veya Netscape Navigator) ile modemin kitapçığında
verilen IP adresi aracılığı ile modem ayarlarınızı yapınız. (Ayarlar
modem tipine göre değişiklik gösterdiği için modem aldığınız bayiden
modem ayarı konusunda
![albino](https://2img.net/i/fa/i/smiles/icon_albino.png)
talep ediniz. Kullanım kitapçığında da
gerekli bilgiler mevcut olmalıdır.)
Şekil–2: TCP/IP ayarları.
8-Modem üzerindeki Power lambası modemin enerji bağlantısı yapıldığında
sürekli olarak yanar. Gerekli bağlantılar yapılıp kurulum
tamamlandıktan sonra modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP lambası ilk başta
yanıp söner haldedir. Bu lamba modem Türk Telekom ADSL sistemine
bağlantısını sağladı ise sürekli olarak yanmaya başlar.
9-Tebrikler! Bağlantınız artık yapılmıştır. İnternette Sörf yapabilirsiniz.
Karşılaşılabilecek Muhtemel Sorunlar ve Çözümleri:1- Modem buluşmuyor/senkron olmuyor. (Modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP ışığı yanmıyor veya sürekli olarak yanıp sönüyor durumda)
Şekil-1’de verilen bağlantının bire bir uygun yapılıp yapılmadığını
kontrol ediniz. Bağlantı doğru yapılmış ve yeni ADSL müşterisi
değilseniz, borcunuzu ödeyip ödemediğinizi kontrol ediniz. Borcunuzdan
dolayı ADSL bağlantınız kapatılmış ise modeminiz senkron olmaz.
2- Modem senkron oluyor fakat internete çıkamıyorum.
Türk Telekom tarafından verilen kullanıcı adı ve şifrenizin Modem
ayarları yapılırken doğru şekilde girildiğinden emin olunuz. Kullanıcı
adı ve şifre doğru ise Şekil-2’deki ayarları kontrol ediniz.
3- İnternet hızı çok yavaş.
Öncelikli olarak bilgisayarınıza virüs bulaşmadığını kontrol ediniz.
Mutlaka virüs koruması yapan bir program kullanmanız tavsiye edilir.
Bilgisayarınızda virüs olmadığından emin iseniz, bilgisayarınız
üzerindeki tüm uygulamaları kapatıp
http://speedtest.ttnet.net.tr/ adresinden hız testi yapınız.
4- İnternet Bağlantısı sık sık kopuyor?
Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi
seçenekler mevcuttur. Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz. Doğru
ise splitter arızalı olabilir. Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı
test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız. ADSL normal çalışıyor
ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir.
Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı Şekil-1’deki duruma
getiriniz.
5- Modem ayarlarına girilmiyor.
Modemi resetleyiniz ve tekrar deneyiniz. Problem devam ediyorsa modem aldığınız bayi ile irtibata geçiniz.
6- İnternete girebiliyorum fakat telefonum çalışmıyor?
Şekil–1 de verildiği gibi bağlantının yapıldığından ve telefonunuzun
sağlam olduğundan emin olunuz. Bağlantı doğru ise Türk Telekom’dan
gelen hattı direkt olarak telefona takarak kontrol ediniz. Eğer
telefonunuz çalışıyorsa splitter-telefon arasındaki kablo arızalı veya
splitter bozuk demektir.
window.google_render_ad();